گزارش برنامه قله کرکوه

محیط زیست: تک تک خوبان
عکاس: فرهاد علینژاد
پشتیبانی:خانم روشن زاده

ساعت ۵ بامداد روز جمعه در مقابل دفتر باشگاه جمع شدیم و با یک دستگاه اتوبوس از مسیر جاده چالوس عازم روستای زیبای خور شدیم. ساعت ۶:۰۵ دقیقه در هوای گرگ و میش صبحگاهی به بالای روستا رسیدیم در آنجا کوهنوردان سایر گروه ها که با وسیله شخصی در محل پایه کار و پارکینگ خاکی، حاضر بودند حکایت از شلوغی مسیر داشتند.
به در خواست سرپرست در محل پارکینگ گرد هم آمدیم و پس از خوش آمد گویی و تقسیم وظایف توسط سرپرست، مراسم معارفه به انجام رسید . هوا داشت کم کم با افق های طلایی خورشید به استقبال چشمان مان می آمد که از طریق جاده خاکی و در جهت جنوب به آرامی حرکت کردیم . به اولین یال صعود که رسیدیم .مسیر خود را در جهت شرق و به روی یال پیش رو تغییر دادیم در سمت راست آبشارهای یخ زده بود که با قندیل های زیبا نظرهمه را به خود جلب میکرد. نور گرما بخش خورشید اندکی از برودت هوا کاسته بود و ان نور گرما بخشش به میزبانی قدم هایمان امده بود . در ارتفاع ۲۸۰۰ متری و در ساعت ۸:۰۰ جهت صرف صبحانه توقفی کردیم . و لقمه های که آماده کرده بودیم را صرف کردیم . مانند چند سال اخیر کماکان در این ارتفاع هم حجم برف کم بود.
پس از صرف صبحانه مجدد به سرقدمی دختری توانمندوپر انرژی هداخانم در جهت شرق اداه مسیر دادیم ، زیبایی برف چشمانمان را نوازش میداد،دور تا دورمان قله های پوشیده از برف بود، با رسیدن به ارتفاع ۲۹۵۰ متر، دو مسیرجهت ادامه در پیش داشتیم، یکی مسیر معمول صعود و یکی مسیر گرده، با مشورت سپرست با مسئول فنی ، ادامه مسیر یال گرده ای انتخاب شد و مسیر را به سمت شمال و در ادامه شرق تغییر دادیم اندکی استراحت کردیم و ادامه مسیر دادیم . حجم برف بسیاری مقابلمان بود که پیمایش را برایمان سخت میکرد و برخی از دوستان را به زحمت انداخته بود که با راهنمایی سرپرست و انتقال تجربه مسئولین فنی این تجربه جدید هم برای دوستان آموزه ای جدید داشت . در این میان چشمه های کوچکی که مسیر خودرا به سختی از بین یخ ها پیدا میکردند و به سمت پایین سرازیر میشدند نظر مان راجلب کرد.
با اینکه دره شیب کمی داشت اما سرپرست دائما تذکر میدادند که مراقب باشید و قدم هایتان رامحکم و با اعتماد بنفس بردارید
این مسیر گرده ای و توام با دست به سنگ میباشد و همچنین دارای دیواره های بلند و پرتگاه در شمال این گرده وجود دارد ، حدود 250 متر صعود بر روی این یال نیاز است و باید با احتیاط صعود گردد. عقربه های ساعت 12:30 را نشان می داد که کل تیم با شور و شعف بسیار به قله کر کوه در ارتفاع 3146 متری رسیدند .

همه عکس های یادگاری گرفتیم با یک سورپرایزعالی تولد مینوی عزیز را به همراه یک کیک و شمع جشن گرفتیم و کلی خاطره زیبا ساختیم. برف ملایمی نیز شروع به باریدن کرده بود و . مسیر برگشت پاکوب با شیب ملایم بود و ما فقط از زیبایی های مسیر در حال لذت بردن بودیم .به پیشنهاد بنده تراژدی افتادن روی برف دست جمعی صورت گرفت که ناگهان یکی از دوستان با پرتاب اولین گوله برف جنگ عظیمی را به راه انداخت و جالب اینکه اساتید در این شیطنت گوی سبقت را از دیگران ربوده بودند . سرپرست متوجه شدند که گلوله برفی فایده ای نداردبا سلاح سردمنظور همون بیلچه داخل کولشون سراغ ما آمدند در این بین تعداد از دوستان برف زیادی را داخل لباسشان متحمل شدن بهر حال کشتی و جنگ برفی هم شادی ها و خاطرات خودش را با نشاندن گل لبخند و ثبت تصاویر زیبا داشت .بعد از کمی پیمایش ساعت ۲ بعداز ظهردر محلی مناسب ناهار را صرف کردیم وبا کمی استراحت دوباره مسیر برگشت را فرود آمدیم .

در طول مسیر تلکابین از بین رفته ی پیست خور را مشاهده کردیم که جای تامل داشت هنگامی که به پای کار نزدیک شدیم و برای لذت بردن پایانی لیز خوردن در برف را چاشنی برنامه کردیم.
عقربه های ساعت 16:00 رانشان میداد که پای کار رسیدیم.
سوار بر اتوبوس شدیم و به سمت سمت کرج حرکت کردیم داخل اتوبوس با مرور خاطرات جنگ برفی کلی خندیدیم و خستگیمان در رفت و کمی درگیر ترافیک جاده شدیم و در ساعت 18: به درب باشگاه رسیدیم،
با خاطراتی از یک صعود ایمن در کنار لذت از برنامه ای کامل.