گزارش برنامه قله قلعه دختر (3180 متر)

• تاریخ اجرای برنامه : 1398/04/21

به نام خدا

نام برنامه: صعود یک روزه به قله قلعه دختر(قزل ماما)

تاریخ اجرا:۹۸/۴/۲۱

نام سرپرست: وحید طاهری

مسئول فنی: وحید طاهری

شرکت کنندگان: آقایان.

علی معصومی – بهرنگ – پرهام اکبری – سعید ملکی – اورنگ اکبرزاده -محسن محمدی – امیر – صابر- مرتضی – حسین باغستانی – محمد سقطچیان – داود بابایی

خانم ها:
نسرین اکبری – شیرین حقیقی – زهرا دربندی – فاطمه محمدی – شادی میرزایی – رویا نظر زاده – مکامه نوری – سپیده رستمی – سحر فولادوند – ریما غیاثی

پشتیبان برنامه: خانم سپیده بهنیا

ارتباط با پشتیبان : نسرین اکبری

عکاسان : علی معصومی – داود بابایی

جلودار : رویا نظر زاده

عقب دار : علی معصومی

گزارش نویس : سپیده رستمی

هزینه برنامه: برای اعضا 50هزار تومان غیر اعضا 60 هزار تومان

آنتن دهی موبایل(همراه اول، ایرانسل) اوایل مسیرو روی قله آنتن دهی خوب بود در حین حرکت و اواسط مسیر آنتن دهی کم بود

معرفی منطقه:

شهرستانک در 55 کیلومتری جاده چالوس و در ارتفاع 2200متری از سطح دریا قرار دارد . روستای شهرستانک به جهت داشتن آب و هوایی مناسب و موقعیت جغرافیایی خاص مورد توجه قرار گرفته است – قله قلعه دختر یادبوی از دوران ساسانیان و به پادشاهی اردشیر بابکان است – ساخت این بنا از سنگ و ساروج است .

منطقه اجرای برنامه در جاده چالوس _ روستای شهرستانک واقع شده است.

محل قرار گیری قله در شرق روستای شهرستانک که مرز بین آهار و شکر آب از شمال به سی چال و از جنوب به توچال منتهی میشود. ارتفاع قله 3180

پوشش گیاهی منطقه :گلپر – بوته های زرشک – آویشن – گون

حیات وحش : بز- خرگوش – خرس – کل – بز – گرگ

نکات مورد توجه:

به دلیل اجرای برنامه در فصل تابستان و فصل گرما، بهتر است هرنفر یک لیتر و نیم آب همراه داشته باشد.

کل پیمایش مسیر برای صعود و فرود حدودا 6 ساعت با سرعتی در حدود ۲/۱ کیلومتر بر ساعت است.

بیشتر مسیر فرود از یال جنوبی به صورت شن اسکی است و لازم است تا با احتیاط پیموده شود.

با کمی دقت در اکثر مسیر صعود و فرود میتوان پاکوبها را مشاهده کرد و بر روی آن ها عبور کرد.

گزارش برنامه:

ساعت 5:10 دقیقه بامداد صبح جمعه از جلوی درب باشگاه به همراه ۲۴ نفر از همنوردان به وسیله دو دستگاه مینی بوس حرکت خود را به سمت جاده چالوس آغاز کرده و به راه افتادیم . در مسیر از جاده زیبا و هوای دلچسب ونسیم خنک صبحگاهی استفاده کردیم وبا حالی خوب، آماده صعودی خاطره انگیز و شاد شدیم.

در ساعت 7:10 صبح بعد از حدودا۷۰ کیلومتر و عبور از جاده پر پیچ و خم و البته بدون ترافیک در آن هنگام، به روستای شهرستانک و پای کار رسیدیم. ابتدا مراسم معارفه اعضا گروه انجام شد و سپس سرپرست محترم به تقسیم وظایف نفرات پرداختند و در نهایت حرکت خود را در ساعت 7:15 با سرقدمی خانم رویا نظرزاده و عقب داری آقای علی معصومی شروع کردیم.

مسیر پیمایش برای صعود از شمال و شمال شرق بود.ابتدای مسیر به صورت شیب و شن اسکی بود و تیم با نظم در حال حرکت بود. بعد از حدودا یک ساعت پیمایش ساعت 8:10 در محلی مناسب مشغول صرف صبحانه شدیم و پس از صرف صبحانه و گذراندن 30دقیقه در ساعت 8:40 به مسیر حرکت خود ادامه دادیم.

مسیرمان را در امتداد یال شمالی ادامه دادیم و در ساعت 11 به قله رسیدیم. مشغول گرفتن عکسهای یادگاری شدیم. صدای خنده و شادی نفرات در فضای کوهستان آکنده شده بود. به مدت 40 دقیقه روی قله ماندیم و ساعت 11.40با انرژی زیاد و سرحال حرکت خود را برای فرود از مسیر جنوب و جنوب غربی آغاز کردیم . که وارد شیب تندی شدیم که بخشی از آن به صورت شن اسکی بود و در ادامه مسیر دوباره به جاده خاکی اهار به شهرستانک رسیدیم. در ساعت 3 برای صرف ناهار به باغ پر از گیلاس یکی از افراد بومی رسیدیم که با روی باز از ما استقبال کرد تا در آن باغ زیبا به صرف ناهار بپردازیم.

با دیدن فضای باغ سرسبز و خنک و صدای رودخانه خستگی از تنمان بیرون رفت و لذتمان صد چندان شد.

پس از صرف ناهار ساعت 4 به پای کار رسیدیم و سوار مینی بوس ها شده و به سمت کرج حرکت کردیم. در راه با انرژی و خنده و شادمانی به مسیر ادامه داده و یکی از همنوردان مارا به بستنی دعوت کرد که در گرمای تابستان و پس از یک صعود دلچسب و خاطره انگیز حس خنکی بود بر گرمای تنمان.

در آخر راس ساعت 7عصر در صحت و سلامت کل اعضای گروه جلوی درب باشگاه پیاده شدیم.

با سپاس از آقای طاهری عزیز که با سرپرستی خووووبشان روز جمعه دل انگیز و پر خاطره ای در خاطر ما بجا گذاشتند …