گزارش برنامه قله شاهدژ(1400/3/7 )

• تاریخ اجرای برنامه : 1400/03/07

تماس با پشتیبان:خانم مجیدی

پشتیبان:خانم عروجی

معرفی قله:/
قله شاهدژ به ارتفاع 3060متر در بخش اسارا و دهستان ادران واقع شده است این قله بر روی یک خط الراس یسیار زیبا قرار گرفته و روی ان قلعه قدیمی قرار دارد.

در شمال شرق ان قله قله منار,جنوب غرب روستای سرزیارت ,در جنوب ان روستای سیجان,محدوده شمال غرب روستای واریان و در غرب ان نیز دریاچه سد کرج واقغ شده است.

شرح برنامه:
روز جمعه مورخ1400/3/7مقارن ساعت 05:10پس از ملحق شدن تمام نفرات ,حرکت از جلوی دفتر باشگاه اغاز گردید.

به جهت جلو گیری از ازدحام افراد در مینی بوس و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی مقرر گردید چهار نفر از اعضای تیم با خودروی شخصی به محل اعزام گردند.

پس از ورود به جاده چالوس و طی مسیر حدود 20 دقیقه ای از خروجی روستای خوزنکلا به سمت روستای سرزیارت حرکت کردیم و با عبور از جاده ای اسفالته و بسیار خوش منظره,طبق زمان بندی انجام شده در ساعت 06:00 به پای کار رسیدیم. هوای مطلوب و دلچسب صبحگاهی نوید صعودی پربار و خاطه انگیز را می داد پس از ساماندهی تیم با طی مسیری کوتاه در ساعت 06:10 در کنار زمین فوتبال متوقف شدیم و سرپرست بزرگوار ضمن تشریح روند برنامه مخاطرات ناشی از شرایط خاص مسیر از جمله مسیر دست به سنگ,شیب مسیر و احتمال ریزش سنگ را به همراهان گوشزد نموده و خاطرنشان کردند تا تیم با فاصله نزدیک صعود نماید تا از ریزش سنگ در امان باشد. در پایان هر یک اعضا به معرفی خود پرداختند و صعود به قله رسماً اغاز شد. از یال جنوب غربی قله از پاکوبی که مشرف به زمین فوتبال بود صعود را اغاز نمودیم.

پاکوب ابتدای مسیر با شیبی تند و شن اسکی وار اغاز شد. حدود,ساعت06:40 در محلی مسطح در بالای شیب استراحتی کوتاه داشته و مجدد شروع به پیمایش نمودیم. هوا کم کم گرمتر می شد و اسمان صاف و زیبای کوهستان انرژی مضاعفی به تیم تزریق می نمود.

پس از طی مسافتی حدود 30 دقیقه به اول مسیر سنگی رسیدیم و اقدام به صرف صبحانه نمودیم . بعد از صرف صبحانه به بخشی از مسیر سنگی رسیدیم که نیاز به حمایت داشت. که با کمک یکدیگر و حمایت افراد باتجربه تیم از مسیر های سنگی عبور کردیم.

چندین تیم به صورت هم زمان در حال صعود بودند و در کنر صف منظم تیم, اقای مهدی بیک زاده با طنازی همیشگی روحیه ای مضاعف به همنوردان داده و برای تیم و همنوردان عزیز فضایی دوستانه ایجاد کرده بودند.
پس از رسیدن به مسیر اصلی خط الراس,اقای بیک زاده سرپرست محترم تیم,تعدادی از اعضای با تجربه تیم که سابقه سنگ نوردی داشتند از تیم اصلی جدا نموده و به طور همزمان در مسیر سخت تر خط الراس حرکت داده شدند و نکاتی در خصوص نحوه پیمایش مسیر های ضخره ای و خط الراسی تبیین نمودند.

در نزدیکی قله منظره ای زیبا از قله های سرسیز اطراف, دره واریان و سد کرج قابل رویت بود و وسعت زیبایی منطقه خستگی از تن می زدود.
در کنار قله اثار قله قدیمی مشاهده می شد که متاسفانه توسط حفاری های غیر مجاز چهره ی زیبای منطقه مخدوش شده بود و جای بسی تاسف دارد نه چنین میراث های تاریخی به بوته فراموشی سپرده شده است.

مقارن ساعت 09:50 کلیه اعضا تیم با توان بالا موفق به صعود قله شدند.

پس از استراحت و عکاسی در ساعت10:40 دقیقه تیم پرتوان اسمان البرز عزم فرود از قله نمود و از همان مسیر صعود به سمت روستای سرزیارت روانه شدیم. در مسیر بازگشت اقایان گلباز و مهدی بیک زاده به اکتشاف قارچ پرداخته و مقادیری قارچ صدفی فرد اعلای کوهستان جمع اوری کردند.

در ساعت 12 در سایه سنگی بزرگ ضمن اقامتی کوتاه به صرف ناهار مشغول شدیم و در نهایت از همان مسیر صعود به سمت پاکوب حرکت کردیم. و به شن اسکی اول مسیر رسیدیم. با عبور از شن اسکی , ساعت 13:45 همه اعضای تیم در صحت و سلامت کامل کامل به به زمین فوتبال رسیدند . پس از یک برنامه دلپسب و موفق راهی باشگاه شدیم.

در ساعت 15:40 دقیقه مینی بوس در مقابل باشگاه توقف نمود و خاطره صعودی دیگر برای همنوردان اسمانی جاودانه شد.