گزارش برنامه قله تخت

ارتفاع نقطه شروع:2070

کل زمان پیمایش:8ساعت

کل مسافت پیموده شده:17کیلومتر

ادرس روستای ولیان:اتوبان کرج/قزوین وارد جاده کوهسار شده ,پس ازحدود5کیلومتر,در میدان ار سمت چپ وارد جاده کوهسار شوید,این جاده در انتها شما را به روستای ولیان میرساند
-میدان ولیان را دور زدهو از اولین خیابان سمت راست وارد شده وبه سمت بالا حرکت کرده تا به تابلو دربند رسیده و مسیر را ادامه دهید اگر با ماشین شخصی باشید جاده خاکی را به طول 4کیلومتر میتوانید ادامه دهید

تعداد اعضا شرکت کنده :40نفر

کمک سرپرست:رضا رجبعلی
سرپرست: حامد حمتی

گزارش برنامه:/

در 19دهمین روز از ماه اذر 1400,روز جمعه ساعت 39;05 از کرج,مقابل درب باشگاه اسمان البرزبا 38نفر از همنوردان با یک دستگاه اتوبوس با رعایت پروتکل های بهداشتی,به راه افتادیم و ساعت حدود 06:40 به ولیان رسیدیم .

هوایی خنک و رو به سرد بود ,بعد از پیاده شدن در روستا در سکوتی که باعث بر هم نزدن ارامش روستایان نشود مسیر دربند را پیش گرفتیم ,یک نفر از همنوردان از همان ابتدای مسیر دچار گرفتگی عضلات پا شد که به همراه همسرشان و با تصمیم سرپرست برگشتند .

و چه لذت بخش بود صدای خش خش برگهای پاییزی در زیر پاهایمان و صدای اب رودخانه.

از میان باغ ها گذشتیم تا به انتهای جاده و محل تلاقی دو دره و مسیر دره سمت چپ را در پیش گرفتیم .مسیر پاکوب مشخصی داشت و از و از کنار رودخانه رد میشود. مسیر خود را ادامه دادیم تا به چشمه اصلی که سوآک نام دارد رسیدیم تیم های دیگه ای نیز در انجا حضور داشتن و به صلاح دید سرپرست برای جلوگیری از بیماری کووید19برای صبحانه کمی جلوتر و ساعت 08:38توقف کردیم .

بعد از حدود نیم ساعت ,سپس ادامه دادیم ,با طلوع افتاب هوا افتابی و رو به گرما رفت,با کمی باد کم. در ادامه مسیر به ابشار اول رسیدیم که دو ابشار نزدیک هم هستند. با ادامه مسیر از سمت راست ابشار ,به ابشار بزرگ در ارتفاع2430 متر رسیدیم که به صورت دو پله ای جاری بوده و از سمت چپ به رودخانه اصلی سرازیر می شود ابشار را از سمت راست دور زده و خود را به بالای ابشار رساندیم بالای ابشار شبیه به تنگه ای بود سنگی و زیبا . در داخل تنگه ابشار زیبایی به نام خانیگافه زیبایی تنگه را دوچندان کرده بود . در انتهای تنگه به سمت چپ حرکت کردیم و چه زیبا بود صدای سنگها در زیر پاهایمان.
بالای تنگه به صلاحدید سرپرست کمی استراحت کردیم تجدید قوا کردیم.

سه نفر از همنوردان که خستگی درونشان پیدا بود با تصمیم سرپرست از ادامه راه کنار گذاشته شدند تا به هنگام فرود دچار مشکل نشوند
سپس به مسیر خود از روی یال ادامه دادیم که در بعضی از نقاط برف دیده می شد.
به بالای یال فرعی و سپس با گردش به چپ در جهت غرب,در نهایت ساعت 13:15تیم در صحت و سلامت کامل به قله تخت به ارتفاع 3150متر رسیدیم.
روی قله زمینی نسبتا صاف و تخت است . از روی قله تخت نمای زیبای از طالقان و قله های مشرب به ان از جمله شاه البرز در معرض دید قرار دارد. ادامه خط الراس درو در جهت شرق (حدود یک ساعت دور تر )دیدع می شود در واقع قله شاه کرم غربی یا اودل است که از همین ولیان صعود می شود

پس از استراحت و گرفتن عکس های یادگاری روی قله,ساعت13:50مسیر فرود را در پیش گرفتیم.ساعت14:30برای نهار و کمی استراحت توقف کردیم .
مسیر فرودمان با مسیر صعود یکی بود و نکته خاصی نداشت به جز اینکه به خاطر کوتاه بودن روز هوا زود تاریک شد ولی با داشتن هد لامپ مشکلی وجود نداشت و ساعت 18:30 همه افرادتیم در کنار اتوبوس حاظر شدند
ودر ساعت 20همه اعضای تیم در صحت و سلامت کامل و ثبت خاطرات خوش درب باشگاه رسیدند.