گزارش برنامه قله بلقیس

عکاس ها: علی وهاب زاده و بهزاد علیخانی
عقب دار: اقایان وهاب زاده و اسعدی
شرکت کنندگان: اعضا: خانمها پونه خلج، مهناز گرشاسبی، فاطی تقی زاده
آقایان: سعدی بیک زاده، ابولفضل علی بابایی، رضا سمیعی خواه،علی وهاب زاده، مجید ذوالفقاری ، عزیز میرزایی
میهمانان : مهدی اسعدی ، مهدی وفایی، بهزاد علیخانی
شرح برنامه :
ساعت 4:15 بامداد روز پنج شنبه مورخ 13 تیرماه 98، با۱۱ نفر از همنوردان از مقابل باشگاه به سمت زنجان راه افتادیم. طبق برنامه ریزی، در رستوران میان راه به صرف صبحانه پرداختیم . پس از رسیدن به زنجان از جاده ای که به سمت بیجار میرفت راهی شهر دندی شدیم . با توجه به زمانی که داشتیم . نرسیده به دندی وارد جاده بهستان شدیم .
ساعت 10 به قلعه بهستان رسیدیم در انجا کمی توقف کرده، از پل روی رودخانه گذر کرده و در قلعه و پیچ و خم های آن سرک کشیدیم، بعد از گرفتن عکس و دیدن مناظری زیبا، ساعت 11:30 سوار بر مینی بوس شده و به سمت روستای قراول خانه راه افتادیم.
در میان راه در روستای کپز اندکی توقف داشتیم، تا مایحتاج مورد نیاز برای وعده های غذایی را تهیه کنیم. ساعت 13:50 دقیقه، به روستای قراول خانه و مدرسه شهید نصیری که توسط هیات تکاب و استاد افلاکی بعنوان خانه کوهنوردان در اختیار کوهنوردان قرار گرفته بود اسکان یافتیم .با کمک هم به تهیه غذا و صرف آن مشغول شدیم. بعد از اندکی استراحت و مرتب کردن وسایل ساعت 17:25 سوار بر مینی بوس به سمت زندان دیو یا زندان سلیمان در ده کیلومتری غرب محل اسکان راهی شدیم.
پس ازعبور از روستای نصرت آباد به کوهی مخروطی شکل رسیدیم ، که تقریبا ۱۰۰ متر از زمین های اطراف بلندتر بود با پرداخت هزینه بازدید ازمحل صعود بر بالای حفره ای قرار گرفتیم، که دیدن آن علاوه بر هیجان انگیز بودن دارای ابهت و زیبایی بینظیر بود. صدای پرندگان و رنگ های زیبای آن ها، این دیدن را صدها برابر زیباتر میکرد. به گفته سرپرست، چون دیواره ریزشی بود و باد در جهت مخالف ایستادن ما در لبه نباید زیاد نزدیک میشدیم. در روی دیواره میشد تخت سلیمان و طویله سلیمان را هم دید. بعد از گرفتن عکس هایی زیبا و قدم زدن در دور این حفره، به صورت خیلی صبورانه به پایین امده و به سمت تخت سلیمان حرکت کردیم.
ساعت 19:25 به تخت سلیمان رسیده و به دیدن ان پرداختیم. مکانی سرشار از انرژی و مبهوت کننده. آقای جعفری، راهنمای این مجموعه در کنار تک تک بناها تاریخ عجیب و قدمت آن ها را بازگو کردند و بعد از دو ساعت دیدن مناظری بکر و قدیمی ساعت 21:30 به سمت روستای قراول خانه و مدرسه راه افتادیم.
ساعت 22:15 بعد از صرف شام اماده خواب شده و در ساعت 4:30 بیدار شدیم.
بعد از خوردن صبحانه ساعت 5:30 حرکت خود را با رد شدن از روستا به سمت قله اغاز کردیم. رودخانه ای زیبا، درختانی قشنگ، گل هایی رنگارنگ هوش از سر ادم می ربود و همچنین عطر گیاهانی مثل پونه دلنواز بود. ساعت 10 به قله دوم رسیده و بعد از گرفت عکس راهی قله اول شدیم در میان راه، دیدن دریاچه زیبا احساس لذت خاصی داشت و در نهایت در ساعت 10:40 قله اول را صعود کرده و با کمی استراحت و گرفتن عکس دسته جمعی و تکی ساعت 11:10 به سمت پای کار حرکت کردیم.
در میان راه، چالشی هیجان انگیز را سرپرست برایمان به ارمغان اورد، فرودی در شیب 60 درجه همراه با ترسی دوست داشتنی. با تمام شدن فرود نکات مهمی را توسط سرپرست یاد گرفته و با همفکری به روی یال رفته و در پاکوب به حرکت خود ادامه دادیم. بعد از رسیدن به رودخانه اندکی را در کنارش رودخانه به شنیدن موسیقی برخورد اب به سنگ پرداختیم و کمی خستگی را با نوازش های اب از پاهایمان زدودیم. و لقمه های که آورده بودیم را نوش جان کردیم
در ساعت 16:10 به پای کار رسیده و بعد از رفتن در مدرسه و جمع کردن وسایل و خوردن هندوانه به سمت ابگرم راه افتادیم. البته که ابگرم و دوش خستگی را عجیب از تن بیرون کرد و ساعت 18:30 در شهر تکاب و رستورانی عالی یک وعده غذای عالی نوش جان کردیم و به راه مان به سمت کرج ادامه دادیم . سرانجام در ساعت 3 بامداد با رسیدن به درب باشگاه به سفر خود پایان دادیم.