گزارش برنامه قله برف انبار(غلیق)

• تاریخ اجرای برنامه : 1400/09/12

ساعت:08:10 دقیقه شروع از اواسط روستای فردو
ساعت:09:45 دقیقه صرف صبحانه
ساعت:10:15 دقیقه شروع حرکت به سمت قله پس از معارفه و یک سری توصیحات توسط سرپرست
ساعت:13:10 دقیقه روی قله (45 دقیقه زمان عکس و استراحت روی قله)
ساعت:13:55 دقیقه فرود از قله
ساعت:16:20 دقیقه شب پیاده شدن جلوی درب باشگاه و پایان برنامه

موقعیت جغرافیایی:

قله برف انبار در 60 کیلومتری شهر قم و در باغهای جنوب روستای فردو و از توابع بخش کهک واقع شده است . این رشته کوه از شمال به محدوده ی روستای جاسب منتهی می شود
این قله با ارتفاع 3224 متر بلند ترین نقطه طبیعی در سرتاسر استان قم محسوب می شود و همین ویژگی باعث شده تا این منطقه هر هفته شاهد حظور کوهنوردان استان و کشور به ویژه در سال های اخیر باشد و چون دره ای به غمق600 متر در کنار قله برف انبار باعث شده برف در فصل زمستان به میزان زیادی در ان انباشته گردد به طئری که با گذشت قضل سرد و بعضاُ تا فصل تابستان نیز دره مملو از برف های یخ زده است.

شروع برنامه:/

با توجه به تماس تلفنی شب قبل جناب جهانشاهی با استاد هاشم نژاد و اطمینان از صعود سالم در ساعت 04:05 دقیقه صبح از جلوی باشگاه اسمان البرز با یک دستگاه میدل باس شروع به حرکت کردیم و پس از حدود 4ساعت به ردستای فردو رسیدیم حدود ساعت 08:10 دقیقه در اواسط رو ستای فردو پیاده شدیم به دلیل بارش برف در شب گذشته و یخ زدن سطح کوچه و سراشیبی یخ زده امکان حرکت تا پای کار نبود و تقریبا یک ستعت نیم از میان کوچه های بسیار دلنشین روستای فردو عبور کردیم درختانی که با برف پوشیده شده بودند چشم هایمان را نوازش میدادند در ساعت 09:45 دقیقه به جاده خاکی پای کار رسیدیم و برای صرف صبحانه توقف کردیم پس از صرف صبحانه معرفی و توضیحات توسط سرپرست برنامه در ساعت 10:15 دقیقه به سمت قله رهسپار شدیم قله بهشت بود و کوهپایه قله بهشت تر…
در مسیر صعود به قله کوهنوردانی که از کنار ما می گذشتند با درود و خوش امد گویی مسیر را برایمان لذت بخش تر کردند در طول مسیر پاکوب های مناسب به سمت قله حرکت کردیم و وزش باد های شدید را رئی یال منتهی به قله تجربه کردیم در ساعت13:10به قله رسیدیم و بعد از گرفتن غکس یادگاری برای استراحت به جانپناه واقع در روی قله رفتیم جانپناهی به ظرفیت حدود60 نفر که کوهموردان بسیاری را انجا دیدیم قله برف انبار به دلیل بودن در طرح سیمرغ صعود کننده های بسیاری دارد. بعد از حدود 45 دقیقه استراحت و گرفتن عکس به سمت پایین قله حرکت کردیم و در ساعت 16:20 دقیقه سوار اتبوبوس شدیم که به دلیل اب شدن برف ها در کوچه ها اتوبوس نزدیک تر امد.
حدود 1ساعت مسیر کوتاه تر شده بود . در مسیر بازگشت برای خرید سوغات توقف کردیم و در ساعت 21:20 دقیقه در جلوی باشگاه برنامه به پایان رسید.