گزارش برنامه قله بازارک

19 نفر اقا

معرفی برنامه:

قله بازارک به ارتفاع 3750 متر

ر در خط الراس توچال به شهرستانک قرار دارد. این قله را از دو مسیر می توان صعود کرد:

1:مسیر امام زاده داود که دارای شیب تند و کوتاه تر است.

2:مسیر شهرستانک که دارای شیب ملایم اما کمی طولانی تر است.

برنامه صعود تیم از مسیر شهرستانک هماهنگ شده بود.

*ارتفاع پای کار2380متر

*افزایش ارتفاع1390 متر

*طول مسیر صعود 10کسلومتر

*زمان صعود حدود 6ساعت

*طوا مسیر فرود9کیلومتر

*زمان فرود حدود 4ساعت

در کل مسیر دو چشمه وجود دارد.

انتن دهی موبایل تقریبا در کل مسیر وجود دارد.

شرح برنامه:

در ساعت 04:00دقیقه صبح همگی همنوردان جلوی درب باشگاه حاظر و اماده حرکت شدیم و ساعت 04:15 اتوبوس به مقصد شهرستانک واقع در جاده کرج-چالوس شروع به حرکت کرد.

ساعت06:30 دقیقه صبح تیم از اتوبوس پیاده شد و به دلیل یخ زدن جاده ,مسیری را تا پای کار طی کردیم.

هوا تاریک و نسبتا سرد بود. سپس وارد دره شدیم و ساعت 08:30 دقیقه در ارتفاع 2722برای صبحانه توقف کردیمو ساعت08:50 دقیقه مجدد گروه شروع به حرکت کرد.

تمامی همنوردان با انرژی و سرحال مسیر را طی میکردند.

در ساعت09:47دقیقه به ارتفاع 2843متر به مدت 5دقیقه استراحت کردیم و نکاتی توسط سرپرست توانمند  به تیم اموزش داده شد.

دو نفر از همنوردان به دلیل خستگی طبق در خواست خودشان به صلاح دید سرپرست از تیم جدا شده و به اتوبوس بازگشتند.

تیم مجددا با انگیزه به حرکت ادامه داد و مسیر یال را در پیش گرفت .

حجم برف شب گذشته تقریبا زیاد بود و مسیر صعود نیاز به برف کوبی داشت.

تعدادی از همنوردان با همکاری و هم و نوبتی برف کوبی را انجام دادنده و تیم هم در مسیر بازشده حرکت می کرد.

به دلیل حجم زیاد برف,انرژی زیادی از تیم گرفته میشد و زمان صعود طولانی تر میشد.

در ساعت10:30دقیقه صبح در ارتفاع 2915 تیم 5دقیقه استراحت کرد و سپس حرکت را به سمت حرکت را به سمت قله ادامه داد.

در ساعت12:30 و در ارتفاع 3200با توجه به نزدیک شدن به ساعت طلایی زمستان(ساعت13) و سرمای هوا و حجم برف سرپرست برنامه تصمیم به بازگشت تیم نمودند و تمامی همنوردان با رضایت کامل به تصمیم سرپرست احترام گذاشته و مسیر برگشت را از همان پاکوب پیش گرفتند.

در ساعت 13الی 13:30 در ارتفاع 2780 جهت ناهار تیم استراحت کرده و تعدادی از دوستان با انرژی به برف بازی مشفول شدند و سپس از مسیر دره به سمت پایین کوه حرکت کردند.

در ساعت 15:40 دقیقه کل تیم سلامت به اتوبوس رسیدند و حرکت به سمت کرج اغاز شد.

در ساعت18:00کل تیم با سلامت و روحیه خوب و شاد به درب باشگاه رسیده و از اتوبوس پیاده شدند.

در پایان گزارش از طرف همه ی همنوردان از سرپرستی قابل تقدیر خانم صابری سپاسگزارم.