گزارش برنامه قله پزه چال (3300 متر)

• تاریخ اجرای برنامه : 1398/09/29

گزارش صعود به قله پزه چال مورخ ۲۹ آذر ۹۸
سرپرست برنامه :نسرین صابری
پشتیبان برنامه :شایسته عروجی
گزارش نویس :مریم جمشیدی
تعدا نفرات شرکت کننده ۱۸ نفر

معرفی برنامه: قله پزه چال با ارتفاع 3300 متر واقع در استان البرز، شهر کرج، شهرستان ساوجبلاغ، روستای دوروان قراردارد
ارتفاع پای کار:۲۱۵۰ متر
مسیر طی شده در صعود و فرود: ۸ کیلومتر

شرح برنامه: صبح روز جمعه طبق قرار قبلی ساعت ۴:۵۰ با دو وسیله نقلیه شامل یک مینی‌بوس و یک پراید از جلوی دفتر باشگاه عازم مقصد شدیم.
برای رسیدن به قله بزه‌چال، ابتدا به سمت باغستان و سپس آتشگاه رفته و بعد از آن سر دو راهی جاده چالوس – دوروان ، به سمت روستای دوروان می‌رویم. بعد از حدود یک ساعت یعنی ساعت ۵:۵۲ صبح به روستا رسیدیم واز همان ابتدای روستا واز کنار مسجد بسمت شمال به را افتادیم، تابه یک دو راهی رسیدیم که تابلوی «جاده شهید جمشید گودرزی » روی دیوار باغی نصب شده بود از سمت راست تابلو که در کنار رودخانه‌ای بود ادامه مسیرداده تا به محلی رسیدیم که می بایشت سوار بر یال شویم . ساعت ۶:۳۷ مراسم معارفه در پای کار برگزار شدو رسما کار صعود از پای کار، آغاز شد ساعت 8 صبح اعضای تیم صبحانه مشعول صرف صبحانه شدیم و همچنان بر روی یال بسمت شمال حرکت می کردیم هوا صاف وافتابی و حجم برف از ارتفاع ۲۵۰۰ متر با بالا زیاد شد
هر یک ساعت ۱۰ دقیقه استراحت می کردیم تا ساعت ۱۱،۳۰ موفق به صعود قله پزه چال شدیم
البته حین صعود یکی از اعضای مهمان گروه که سرعت حرکت با تیم را نداشت، با تشخیص سرپرست تیم از گروه جدا شد و با همراهی یکی از اعضای باشگاه، تا با سرعت کمتری مسیر صعود را طی کنند. گروه ساعت 12 و بعد از گرفتن عکس یادگاری مسیر بازگشت را در پیش گرفت و یک ربع بعد، دو نفر دیگر گروه نیز به آنها پیوستندند.
هوا بسیار عالی و آسمان آفتابی بود و کوه‌های پوشیده از برف ، مناظر زیبایی را پدید آورده بود. به همین خاطر، اعضای گروه در بخشی از مسیر کمی برف‌بازی کرده و لحظات شادی را سپری کردند و عکاسان برنامه نیز عکسهای زیبایی به یادگاری گرفتند.
ساعت 3 به روستا وکنار رودخانه رسیدیم و نیم ساعتی را در کنار رودخانه مشعول صرف ناهار شدیم و بعد، به سمت ورودی روستا رفتیم و سوار مینی‌بوس شدیم وساعت ۱۸ به کرج رسیدیم .
خاطرنشان می‌شود برای ورود به روستای دوروان حتما باید قبل از برنامه با دهیاری روستا جناب اقای نریمانی هماهنگ کرد