گزارش برنامه قله دونا (3600 متر)

  • تاریخ اجرای برنامه : 1398/05/25

خدایا شروع سخن نام توست
وجودم به هر لحظه آرام توست…
بنام خدا
گزارش برنامه صعود به قله دونا با ارتفاع ۳۶۱۰ متر در تاریخ ۲۵ مرداد ماه ۹۸
سرپرست : محمد عزتی
نفرات شرکت کننده :
آقایان جمال غفاری کمک سرپرست.مهرداد نریمیسا مربی فنی و راهنما.بهروز بالاخانی میاندار.محمد میرزایی.امیر قهرمانی عقبدار و امداد گر.نادر ثانی.سجاد احمدی محیط زیست.حجت الله عباسی و سعید شجاع.
خانمها…
مرضیه اخترکیا سرقدم.زهره اختر کیا.شهرزاد میر هماهنگ با پشتیبان.منا گودرزی زماندار.پریا امانیان عکاس.زهرا ادیبی.فرشته یک فلاح.نسرین اکبری و فاطمه پوررفیعی.
موقعیت جغرافیایی…
دونا در منطقه البرز مرکزی جنوب یوش بلده واقع است و زیباترین زمان برای صعود به دونا اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد ماه میباشد.
تیم ما با ۱۸ نفر توسط یکدستگاه مینی بوس بنز راس ساعت ۴.۵۰ دق از درب باشگاه با هماهنگی پشتیبان بسمت جاده چالوس راهی و پس از تونل کندوان در محلی بنام پل زنگوله وارد جاده یدش بلده و پس از طی مسافتی راهی روستای دونای علیا و در ساعت ۷ و سی دق به روستا رسیدیم.
پس از پیاده شدن و گرم کردن و اماده نمودن صبحانه و صرف صبحانه و جمع اوری و نظافت محل حضور
با معرفی حاضرین و تصویر برداری تیم راس ساعت ۸ صب استارت زده و پس از هماهنگی مجدد با پشتیبان از روستا خارج شده و صعودمونو شروع کردیم.
طبق روت از پیش تعیین شده مسیر ابتدا با کمی تغییر ولی مجددا در همان مسیر راهی شدیم.
و پس از گذشتن از مسیرای پاکوب و مشاهده انواع گیاهان تقریبا خشک شده چای کوهی و گل نسترن و قابل ذکر اینکه در روستا و در مسیر چند شیر اب قابل شرب تعبیه و نانوایی هم در حال سرویس و چند سوپر مارکت برای کوهنوردان خدمات دارند …
بااینکه گلها و اویشن ها کاملا خشک ولی هنوز هم عطر خوشونو داشتند و کاملا به مشام میرسیدند.پیرو هماهنگی با زماندار و اینکه برنامه ما نیم ساعت باتاخیر اجرا شد هر سی دقیقه یه استراحت سرپایی و آبخوری داشتیم.
در نزدیکای خط الراس آزاد کوه در شرق با تمام عظمتش برای ما خودنمایی میکرد و ساعت حدود ۱۰ توقفی بیش از ۵ دیقه برای چاشت میان وعده و چون تیم صبحانه خوبی خورده بود با همون تنغلات و میوه خشک و چهار مغز و آب بسنده کرده و پس از ان از طریق خط الراس در مسیر ادامه راه رو آغاز کردیم.
روی یال قله سمت جنوب شرقی ما بود و کاملا دیده میشد و هوا تقریبا گرم ولی باد خنک کم کم شروع به وزیدن و گاها سرد ولی دلچسب بود.
متاسفانه در مسیر یکی از همنوردان احساس ضعف و حالت تهوع داشت که با تشخیص سرپرست از ادامه صعود ایشان جلوگیری بعمل آمده و امیر قهرمانی برای حمایت از ایشان در اولین جای مقبول توقف نموده و آقای نادر ثانی مسولیت عقبداری و خود سرپرست مسولیت امداد رو بعهده گرفتند.
هر چند دونا خوش نام ولی قله ای چقر و بد بدن بود و در نهایت به لطف خدا و سلامتی همگی تیم در ساعت ۱۲ و ۴۰ دیقه موفق به فتح قله شدند…روی قله به ارتفاع ۳۶۰۴ متر که آزاد کوه در شرق و سرخاب در جنوب شرق بود و کمانکوه و سوتک هم قبل از اینکه برسیم معلوم بودن و دره وارنگه رود هم نمایان و زیبااااا…
پس از سرود ملی کشور عزیز ایران و عکسبرداری دسته جمعی با بنر باشگاه و عکسهای انفرادی برای نوشیدن آب و چای و لقمه
چرا که اکثرا صرف نهارو برای پایان صعود و پس از فرود اعلام داشتند و سرپرست اعلام کرد لقمه و مواد مغذی خورده که کسی احساس ضعف نداشته باشد.
در نهایت پس از جمع اوری محل و آماده شدن برای فرود و توجیه تیم راس ساعت ۱۳ و ۴۰ دیقه طبق اطلاع به پشتیبان فرودو آغاز و در مسیر پس از ملحق شدن خانوم زهره اختر کیا و امیر قهرمانی و کمک های آقایان نریمیسا و حجت الله عباسی از گروه کوهنوردی مخابرات استان البرز کل تیم در کمال صحت و سلامت راس ساعت ۱۶ و ۳۰ دیقه به پای کار رسیدند و پس از اعلام به پشتیبان در روستا مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفته و پس از شستشوی سرو صورت و تعویص لباس و صرف نهار پس از حدود یکساعت و جمع اوری محل و اعلام به پشتیبان و بارگیری کوله بسمت کرج راهی و در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه رسیدن بدرب باشگاه و پایان برنامه و اعلام نهایی به پشتیبان برنامه…
و من الله التوفیق
کل زمان احتسابی برنامه ۹ الی ۱۰ ساعت
ارتفاع قله ۳۶۰۴ متر که در تابلو ۳۶۱۰ متر قید شده که این تغییر طبیعیه…
ارتفاع خارج از روستا بوده و کوهپیمایی شروع شده ۲۴۸۵ متر…
کل پیمایش از پای کار ۴ کیلومتر و ۳۰۰ متر و مسیر رفت و برگشت ۸ کیلومتر و ۶۰۰ متر…
قدردانی از زحمات
پشتیبان برنامه حامد صیدی
آقایان نریمیسا.عباسی و قهرمانی
و تشکر ویژه از خانم شهرزاد میر و کلیه عوامل باشگاه آسمان البرز…

برای مشاهده نقشه راه بر روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود پیوست ها

آلبوم تصاویر

ویدیو

اعضای شرکت کننده