گزارش برنامه قله اشکدر (3220 متر)

• تاریخ اجرای برنامه : 1398/04/09

نامه برنامه قله اشگدر
تاريخ اجرا 14/4/1398 نام سرپرست رمضان محمدی شرکت کنندگان
آقایان عضو آقای رمضان محمدی، بهروز بالاخانی،میهمان اقای محسنی، علی حاجی زاده، مرتضی اکبری.
خانمها عضو،سیما فرهنگ، نسرین اکبری، میهمان، شیرین حقیقی، لیلا میرزایی،سارای عزیز

شرح وظایف :

آنتن دهی ضعیف همراه اول
سرپرست آقای رمضان محمدی
معرفی منطقه #
سنج روستای است در استان البرز مردمانش مسلمان وشیعه، روستای سنج در دهستان برغان بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ واقعه در کوههای البرز درمیان کرج وهشتگرد واقع شده است.
این روستا زیبا دارای باغات میوه شامل گردو،گیلاس،البالو،وگوجه سبز براغون می باشد.همچنین دارای ساخت زیبا ونیمه جنگلی است، ضمنا منطقه ای زیباوبکر بنام توکوه در حدود 150کیلومتربالاتراز روستا قرار دارد مسیر ان از انتهای روستا در حاشیه رودخانه به جهت شمال منطقه ییلاقی میباشد بخصوص درفصل بهار زیبایی منحصر به فردی دارد.
معرفی قله :#
قله اشگدر 3230مترارتفاع در استان البرز شهرستان ساوجبلاغ واقعه شده است درجنوب این قله روستای سنج ودر غرب روستای سیوانده قرار دارد در شمال قلل ناز وفراخ نو ودر جنوب قله آلاشگاه وسوته نمایان بود.

پوشش گیاهی #
پوشش گیاهی منطقه شامل آویشن،کاکوتی،گلپر،پونه، بومادران،وگیاهان دارویی میباشد که بونیان برای امر معاش از این گیاهان استفاده میکنند.
مسیرهای اصلی صعود به قله :
1:مسیرجنوبی روستای سنج از کنار رودخانه واز دشت زیبای توکوه.
2:مسیر جنوب شرقی روستای دوروان قله اشگدر.

گزارش برنامه #
طبق برنامه از پیش تایین شده ساعت 5:10از جلوی باشگاه با یک دستگاه مینی باس حرکت خودرا اغاز کردیم، با حضور 11نفراز دوستان بعداز طی مسافتی از اتوبان قزوین بعداز منطقه کردان وبرغان به روستای سرسبز وزیبای سنج رسیدیم منطقه فوق العاده زیبا وباپوشش گیاهان مختلف واب وهوای دلچسب وردخانه ای خروشان، ساعت 6:54دقیقه صعود خودرا به سمت قله اشگدر اغاز کردیم، دریک جای بسیار زیبا کنار روخانه ساعت 8صبحانه صرف شد و8:30حرکت کردیم در مسیر ازکنار سه ابشار مرتفع وزیبا عبور کردیم که در حین گذراز روخانه یکی از نفرات مسدوم شد که با تصمیم سرپرست محترم یکی از همنوردهای عزیز ایشان رو به پایین روستا انتقال داد که کار بسیار عالی انجام دادن ومنش کوهنوردی رابه صورت کامل به نمایش گذاشتن که جای تقدیر وتشکر است ازآقای بالاخانی.
وبقیه گروه به راه خود به سمت قله ادامه دادن بعداز فراز ونشیب های بسیار وصعودی حرفه ایی وسنگین همراه با شیب نسبتا تندبا بوته های تیغ دار که حسابی نوازشمان کردن با همت بالای گروه ساعت 14:15دقیقه به قله رسیدیم واندکی آنجا برای گرفتن عکس ایستادیم ودر صحت سلامت وشادابی ساعت 14:30دقیقه به سمت روستا حرکت کردیم در راه به گوسفند سرا رسیدیم که مردمان بسیار با محبت ودوست داشتنی مستقر بودن وچشمه ابی بسیار گوارا در آنجا روان بود که برای رفع خستگی وتشنگی مقداری ایستادیم وتوسط محلی های محترم پذیرایی شدیم این مردمان که فرآوردههای شیری عالی داشتن که با آن امرمعاش میکردن وبعد طی مسیر کردیم کنار آبشار دوم ساعت 6برای صرف ناهار کنار ابشار توقف کردیم وبعد از طی مسیر ساعت 8:20دقیقه به کنار ماشین رسیدیم کل پیمایش روز 14کیلومتر انجام شد
وبعداز پشت سر گذاشتن ترافیک سنگین در اتوبان ساعت 11:30دقیقه جلوی باشگاه رسیدیم ویک روز عالی را سپری کردیم وتشکر ویژه از سرپرست محترم وبااخلاق وهمنوردهای عزیز خدار
سپاسگزارم با آرزوی سلامتی برای همه عزیزان :heart_eyes:………