گزارش برنامه قله سیاه پلاس

جلودار: اقای حسین زحمتکش
عقب دار :آقای علی رضا خواجوی
مقدمه :
قله سیاه پلاس در رشته کوه البرز مرکزی ودر شمال منطقه رودهن وجاجرود ودر جنوب شرق دشت لار قراردارد.
ارتفاع قله :3200متر
ارتفاع پای کار:2200متر

به این قله از دو مسیر اصلی میتوان صعود کرد
- کرج تهران جاجرود- رسنان - ایرا

- کرج - تهران جاجرود- بومهن اردینه جورد - ایرا

گزارش برنامه :
طبق برنامه از پیش تعیین شده باشگاه در روز جمعه 28 دی ماه 97 ساعت 4:15 بامداد با یک دستگاه مینی بوس به همراه6 نفر از همنوردان به سمت اتوبان تهران حرکت کردیم و بعد به سمت جاجرود رفتیم و بعد از عبور از جاجرود به سمت بومهن حرکت مسیر را ادامه دادیم هنگامی که به بومهن رسیدیم سرپرست محترم گروه تصمیم گرفت به دلیل بارش برف در روز قبل و برای یافتن مسیر ایمن تراز پلیس راه راهنمایی بخواهد وبا نظر مامورین راهنماییی ورانندگی مسیر روستای اردینه را در پیش گرفتیم در همان حال که به سمت روستای اردینه در حرکت بودیم صبحانه را در مینی بوس میل کردیم اطراف جاده پوشیده از برف زیبایی بود و جاده پر پیچ وخم بود وشیب تقریبا تندی داشت بعد از روستای اردینه روستای جورد قرار داشت و هنگامی که به روستای جورد رسیدیم مینی بوس به دلیل لغزندگی زیاد دیگر توان جلو رفتن را نداشت به همین دلیل در کنار مرکز بهداشت جورد در ساعت 7:25 از مینی بوس پیاده شدیم و بقیه مسیر را پیاده طی کردیم وفاصله باقی مانده تا روستای ایرا حدود 5 کیلومتر بود که در طول میسر مناظر زیبایی همچون پرواز عقاب بر فراز اسمان وکبک هایی که در سفیدی برف خودنمایی میکردند که منظره بسیار زیبایی بود بعد از حدود یک ساعت و نیم پیاده روی در ساعت 9به پای کار که کنار محیط بانی روستای ایرا بود رسیدیم
گروه با نظر سرپرست اندکی استراحت نمود وسپس مسیر قله رااز سمت محیط بانی(جاده خاکی) در پیش گرفتیم که از همان ابتدای کار با شیب زیاد و برف کوبی همراه بود به همین دلیل پیمایش به کندی انجام میگرفت در ساعت11:30 در اواسط راه استراحت کوتاهی کردیم که در این بین یکی از همنوردان که ادامه مسیر برایش مقدور نبود با هماهنگی سرپرست اقای هاشمی ایشان را به سمت پای کار و همراهی کردند
و بقیه همنوردان به مسیرشان دادند
در طول مسیربا بارش شدید برف مواجه شدیم و در ساعت 13:15 به ارتفاع 2700 رسیدیم وبا توجه به نظر سرپرست گروه همانجا را قله اعلام کرده و بعد از گرفتن عکس و کمی استراحت گروه اقدام به برگشت کرد و در ساعت 15:15 به پای کار رسیدیم و در این فاصله مینی بوس نیز خود را به روستای ایرا رسانده بودو کل گروه در سلا مت کامل به سوار بر مینی بوس شده و به سمت کرج حرکت کردیم و برای صرف نهار در یکی از پارک های بومهن حدود 30 دقیقه توقف کردیم و دوبار به مسیر خود ادامه دادیم و در ساعت 19:15 جلوی درب باشگاه رسیدیم