گزارش برنامه قله تاریک نو

شرکت کننده گان :
اعضاء باشگاه
خانم ها : نسرین صابری زاده زهرا رحمتی
آقایان : حسین زحمتکش - رمضان محمدی سرشت -میثم جواهری - ابولفضل بابایی -محمد رضا استدلالی
میهمانان :
امداد و نجات
محیط زیست
مقدمه :
قله تاریکی نو در البرز غربی در کیلومتر65 جاده کرج چالوس و بالای روستای در ده از توابع گچسر واقع شده است.
 ارتفاع قله تاریکی نو حدود3200متر از سطح دریا میباشد و قله ایست با پوشش گیاهی متنوع ازجمله  گون های  بزرگ و آویشن  و جانورانی مانند مار و عقاب

گزارش برنامه :
طبق برنامه باشگاه در روز جمعه ساعت 4:35 بامداد با استفاده از یک دستگاه مینی بوس به همراه 14 نفر از همنوردان به سمت جاده چالوس حرکت کردیم به دلیل بارش برف روز قبل تمام گروه در این فکر بودند که ایا جاده فرعی گچسر به روستای ازاد بر باز است یا نه به همین منظور سرپرست محترم در زمان ساعت زدن مینی بوس از ماموران پلیس راه هم وقتی سوال پرسید که انان نیز اضهار بی اطلاعی کردند با این وجود گروه به راه خود ادامه داد و در ساعت 7:10 به تقاطع جاده گچسر ازاد بر رسیدیم که به دلیل شیب زیاد و لغزنده بودن جاده مینی بوس موفق شد فقط حدود 50 متر از مسیر جاده فرعی  را طی کند به همین دلیل در ساعت 7:35با نظر سرپرست محترم گروه قرار شد ادامه راه را پیاده  طی کنیم و در مسیر روستای کهنه ده با هماهنگی با پرسنل شرکت راه سازی آباد راهان پارس اعضای گروه توانستند از سرویس بهداشتی استفاده کنند وبعد از حدود3 کیلومتر پیاده روی دربرف سرپرت محترم بعلت جبران زمان از دست رفته حدود 1 کیلو متر مانده به روستای کهنه ده که ساعت 9:00  به انجا رسیدیم را پای کار اعلام کرده و بعد از عکاسی و مراسم معارفه و صرف صبحانه در ساعت 9:30حرکت به سمت شمال شرقی قله را با سرقدمی اقای رمضان محمدی سرشت اغاز کردیم .ارتفاع پایه کار.......2200.. متر و قله هم 3200متر بود .کلیه یال های قله ها و شیب هایی که به چشم میخورد پوشیده از برف بود.که با برف کوبی سنگینی همراه بود و هر کس بنا به توان خود اقدام به برف کوبی میکرد تا گوشه ای از کار را گرفته باشد به دلیل ضعف بدنی که برای دو نفر از اعضای گروه به وجود امده بود سرپرست گروه تصمیم گرفت که به دو گروه تقسیم شویم خانوم صابری در کنار این دو عزیز باقی ماند و بقیه اعضا به سرپرستی اقای محمدی سرشت و مسیر یابی اقایان زحمتکش و جواهری تا ساعت 14:00 پیشروی کرده وبه هر کجا که رسیدیم از همان مسیر برگردیم و در ساعت 12:45 دقیقه به ارتفاع 2900 متر رسیدیم و بعداز بررسی های انجام شده توسط اقای محمدی سرشت
به دلیل شیب زیاد و ارتفاع زیاد برف و کمبود زمان تصمیم به برگشت  گرفته شد که بعد از گرفتن عکس در ساعت13:00 راه بازگشت را پیش گرفتیم و در ساعت 13:25 به محلی که به دو گروه تقسیم شده بودیم رسیدیم و خوشبختانه در دو همنورد عزیز ی که دچار ضعف شده بودند با کمی استراحت نیروی خود را دوباره بدست اورده و باعث خوشهالی همه اعضای گروه شده بود و در ادامه برف بازی جای برف کوبی را گرفت و تمام دوستان در این امر مشارکت کامل داشتند و بعد از مراسم برف بازی حدود ساعت 14:00 گروه دوباره به حرکت در امده و در ساعت 14:30 در یک محل مناسب که بسیار زیبا و چشم نواز بود مشغول به خوردن نهار شدیم و در ساعت 15:00 به سمت پایین کوه حرکت کردیم و در ساعت 15:50 به جاده گچسر کهنه ده رسیدیم و بعد از 10دقیقه پیاده روی به   مینی بوس رسیدیم که با هماهنگی انجام شده توسط سرپرست محترم گروه و راننده مینی بوس بعد از باز شدن جاده خود را به پای کار رسانده بود و در ساعت 16:00 به سمت کرج  حرکت کردیم که ساعت18:00به جلوی باشگاه کوهنوردی اسمان البرز رسیدیم