گزارش برنامه قله آسمان کوه

شرح برنامه

گزارش برنامه صعود به قله آسمان کوه،

07/10/1397

طبق برنامه از پیش تعیین شده ساعت پنج ونیم صبح جمعه مورخ ۹۷/۱۰/۷ مقابل درب باشگاه یکدستگاه مینی بوس توقف کرده و انتظار دوستان همنورد را می کشید با وجود وسیله نقلیه عمومی و نزدیک بودن مقصد برای آسایش و رفاه حال همنوردان عزیز با در خواست سرپرست محترم تعدادی از دوستان با اتومبیل شخصی حضور پیدا کرده بودند راس ساعت مقرر به قصد صعود آسمان کوه به سمت روستای( هیو) حرکت خود را آغاز نمودیم.

ساعت ۶:۳۰ به نزدیکی پای کار که در آستان مقدس امامزاده موسی علیه السلام قرار داشت رسیدیم ارتفای پای کار ۱۶۵۰ متر و ارتفاع قله ۲۷۷۴ متر بودکه باید صعود میکردیم. سرپرست برنامه خانم سپیده بهنیا تقسیم وظایف را بدینگونه در نظر گرفته بودند:

جلودار و مسئول فنی تیم: جناب اقای سعدی بیک زاده
محیط زیست: اقای میثم جواهری
امدادگران: خانم رحمتی و اقای مصطفی ایزدیار
و پشتیبان: خانم شایسته

صبحانه را در محوطه امامزاده صرف کرده و دوستان آماده حرکت شدند ساعت ۷:۳۰ دقیقه براه افتادیم در طول مسیر صعود با چند گروه کوهنورد از باشگاهای مختلف روبرو شدیم.در قسمتهایی از مسیر توسط سرقدم کمی برف کوبی داشتیم.
مسیرهایی که سرقدم انتخاب میکرد ایمن ترین و اصولی ترین مسیرها بود چرا که کوهنوردی در هر فصل وشرایط جوی مسیر متفاوتی را میطلبد متاسفانه گروه کوهنوردی که گاها تلاش میکردند از ما سبقت بگیرند بی محابا مسیرهایی رو انتخاب میکردند که خالی از خطر نبود هر چند ریسک وخطر پذیری دوستان نگران کننده بود اما راه ما را هموار و مسیر صعود ما را ایمن میکردند.
مسیر ما از پیله چشمه به سمت آق چشمه بود سپس برای رسیدن به قله با یک شیب به سمت راست تغییر مسیر دادیم

ساعت ۱۱:۳۰ موفق به صعود قله شدیم. حدود ۳۰ تا۴۰ سانت سطح قله پوشیده از برف بود بازار عکس دسته جمعی و تکی گرم شد.

پس از گرفتن عکس وتماشای زیبایی های اطراف و تجدید قوا باصرف خوراکی ونوشیدنی از دیدن سد طالقان وقله های علم کوه شاه البرز مادیان کول وقطور سفید که در سمت شمال قله قرار داشتند لذت بردیم سپس مسیر بازگشت را پیش گرفتیم با وجود برف و لغزنده بودن مسیر ایمن ترین صعود و فرود را داشتیم و ساعت ۱۴ به پای کار که واقع در امامزاده موسی علیه السلام بود رسیدیم از سالن داخل امامزاده یا مسجد برای صرف ناهار استفاده کردیم. در ضمن سرپرست فنی با استفاده از نرم افزار ویو رنجر مسیر رفت و برگشت و ده کیلومتر اعلام کردند پس از صرف ناهار آماده حرکت و سوار شدن به مینی بوس شدیم سرپرست پس از اینکه اطمینان حاصل کردند همه دوستان با تجهیزات همراهشون سوار وسیله نقلیه شدند به جمع دوستان پیوستند ساعت چهار و ربع مقابل باشگاه رسیدیم و پایان یک روز خاطره انگیز بسر رسید