گزارش برنامه قله ورجین

زمان دار و ارتباط با پشتیبان: خانم سپیده بهنیا
محیط زیست: خانم الهام توکلی
گزارش نویس: خانم شادی میرزایی

شرکت کنندگان: اعضای محترم باشگاه؛ خانم ها: الهام توکلی، سپیده بهنیا، رویا نظرزاده، فاطمه محمدزاده و شادی میرزایی
آقایان: حامد سیدی، علی وهاب زاده، رمضان محمدی، مصطفی ایزدیار، بهزاد عبدالمالکی
شرکت کنندگان میهمان: خانم ها: اسما غفاری، لیلا پارسا مهر.
آقایان: حسن سیدیان، اسماعیل جهانشاهی، علی معصومی،علیرضا خواجوی،

کوه زیبای ورجین در شمال لواسان کوچک و در منطقه حافظت شده قرار دارد که جاده لشگرک به فشم ،امامه ، راحت آباد و لواسان مانند کمربندی دور تا دور آنرا گرفته و قله ورجین بلندترین نقطه دراین منطقه است. منطقه حفاظت شده شکار ممنوع ورجین، در ۱۵ کیلومتری شرق استان تهران واقع شده است که دسترسی به آن از مسیر جاده لشکرک امکان پذیر است و مساحت آن ۲۶۸۶۱ هکتار می باشد. ارتفاع روستای کلوگان ( مبدا صعود قله ) 1850 متر می باشد و ارتفاع قله ورجین ۲۹۵۵ متر می باشد و طول مسیر صعود و فرود ما که از روستای کلوگان انجام شد حدود 13 کیلومتر می باشد. قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، گرگ، خرس قهوه ای و گراز مهمترین گونه ­های حیات وحش منطقه به شمار می روند. همچنین گون ، تک درخت های ارس ، درختچه های بادام کوهی پوشش گیاهی غالب این منطقه میباشد.
طبق هماهنگی های قبلی، همگی اعضای تیم راس ساعت ۴:۳۰ دقیقه در مقابل باشگاه حضور یافتیم و در ساعت ۴:۴۵ دقیقه از کرج، به سمت تهران، لواسان به راه افتادیم. پس از گذشت حدود یک ساعت و نیم، در ساعت ۶:۲۰ دقیقه به پای کار رسیدیم و جمع آوری وسایل، برای صعود آماده شدیم و پس از مراسم معارفه اعضای محترم تیم، در ساعت ۶:۴۰ دقیقه صعود خود را آغاز کردیم.
در میان راه، هوای زیبای پاییزی، نم نم باران دل انگیز، نسیم خنک پاییزی و گام برداشتن در سکوت دلچسب کوهستان، روح و جان آدمی را تازه میکرد و بار دیگر انسان را به یاد خالق این همه زیبایی و عظمت و مهربانی او می اندازد و آدمی یادآور این نکته میشود که باید در برابر خالق این طبیعت سر تعظیم فرود آورد.
پس از طی کردن بخشی از مسافت، و با گذشت حدود یک ساعت و نیم، در محلی مناسب برای صرف صبحانه توقف کردیم. همگی اعضا در کنار هم و در محیطی دلچسب، به صرف صبحانه مشغول شدیم و از گرمای حضور یکدیگر در برنامه لذت بردیم. با گذشت نیم ساعت دوباره به جمع آوری وسایل پرداختیم و مسیر خود به سمت قله را ادامه دادیم. در میان راه با گذشت هر یک ساعت برای استراحت اندکی توقف میکردیم و با مواد قندی به تجدید قوا می پرداختیم. در طول مسیر، چندباری به کل های زیبای منطقه برخورد کردیم که از دور شاهد دویدن آنها بودیم و همه تلاش خود را کردیم که فاصله خود را با این مخلوقات زیبا حفظ کنیم و فقط از دور زیبایی آنها را تحسین میکردیم. پس از طی کردن مسیر سنگی منتهی به قله، شاهد مه زیبای پاییزی بودیم که گویی ما را تا قله همراهی میکرد. و با گذشت ساعتی، گام هایمان اولین برف امسال را لمس کرد و ادامه مسیر قله را در برف سفید طی کردیم. با افزایش ارتفاع هوا رو به سردی میرفت و وزش باد نیز در بخشی از مسیر حس میشد. با گذشت حدود سه ساعت و نیم، در ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه، تیم سرانجام به قله رسید و این صعود دلچسب برفی را با همنوردان عزیزمان جشن گرفتیم. بازار عکس های یادگاری و دسته جمعی نیز داغ بود. با گذشت حدود بیست دقیقه، طبق گفته سرپرست، آماده فرود شدیم که در راه فرود، بارش برف را با دل و جان حس کردیم و از زیبایی وصف ناپذیر کوهستان در زیر بارش برف، لذتی دو چندان بردیم. و پس از گذشت حدود دو ساعت و پشت سر گذاشتن هوای برفی و سرد، در محلی مناسب، برای صرف ناهار توقف داشتیم. نیم ساعتی را مشغول صرف ناهار بودیم و سپس مجددا به سمت پایین حرکت کردیم. نهایتا در ساعت ۴:۴۰ دقیقه به پای کار رسیدیم و سوار بر مینی بوس هیوندا به سمت کرج به راه افتادیم. و در ساعت ۶:۳۰ دقیقه به کرج رسیدیم و به برنامه خود پایان دادیم.
در انتها از باشگاه کوهنوردی آسمان البرز کمال تشکر را داریم که برنامه هایی چنین ایمن و دل انگیز را اجرا میکند و نیز تشکر از سرپرست برنامه بابت این برنامه عالی.
به امید دیدار همگی عزیزان در برنامه های آتی.