قله توچال 3950 متر

به نام خدا

برنامه صعود به قله توچال  مورخ 28 تا 29 تیرماه 1397

سرپرست خانم نسرین صابری

شرکت کنندگان : خانم ها سیما فرهنگ ، سپیده بهنیا ، نغمه بیگ زاده، مرضیه و مژگان علوی ، پونه خلج ، رویا نظرزاده و  مهسا درویشی

آقایان : ابولفضل بابایی ، رمضان محمدی ، میلاد عبداله ئیان

سرقدم و جلو دار تیم : جناب آقای بابایی

عقب دار : جناب آقای محمدی

عکاس گروه : میلاد عبداله ییان

گزارش نویس .مرضیه علوی

طبق قرار پنجشنبه عصر ساعت 16 از مقابل دفتر باشگاه به سمت تهران حرکت کردیم

حدود ساعت 18 به  میدان مجسمه دربند رسیدیم  در آنجا یکی دیگر از اعضای تیم به جمعمون اضافه شد.

از پای کوه و از بین کافه های پر رنگ و نقش دربند عبور کردیم بعد یک ساعت پیمایش استراحت کوتاه ده دقیقه ای داشتیم و دوباره به راهمان در مسیر شیرپلا  ادامه دادیم ..

در طول مسیر استاد صابری در مورد صعود دماوند و چند و چون آن توضیح ارزشمندی دادند ... نکاتی از قبیل :

اهمیت نفس گیری

نوشیدن آب

پوشش مناسب

خواب کافی

تغدیه درست قبل از صعود و...

ساعت ۹ شب به پایین پناهگاه شیر پلا رسیدیم و با صلاحدید سرپرست در کنار کافه اقا ابوالفضل  جای مناسبی برای کمپ انتخاب شد ... که هم مسطح بود و هم  گنجایش همه چادر ها را داشت و هم اینکه دسترسی به آب و سرویس بهداشتی  در آنجا مقدور بود.

بعد از صرف شام و چای و گپ و گفت دوستانه ساعت ۱۱ خوابیدیم

صبح ساعت ۵ بیدار شده و بعد از صرف صبحانه ای مختصری  کوله ها رو جمع اوری کردیم و ساعت ۶ به سمت قله راهی شدیم.

هر یک ساعت استراحت ده دقیقه ای داشتیم

هوای صبح خنک و فرح بخش بود.

ساعت 9  به پناهگاه امیری رسیدیم ... حدود نیم ساعت استراحت کردیم و پیش به سوی قله ..

ساعت 12  به قله رسیدیم . بعد از عکاسی و یک ساعت  توقف در قله جهت هم هوایی برای بآمادگی برنامه دماوند به سمت ایستگاه تله کابین حرکت کردیم. به ایستگاه پنج که رسیدیم توقف کوتاهی داشتیم نهار دورهمی مختصری خوردیم و با تله تا ایستگاه اول رفتیم .

ساعت ۳در پارکینگ توچال سوار  میدل باس شدیم . حدود ساعت ۵ رسیدم کرج.

صعود تیمی فوق العاده ای بود ...