گزارش برنامه قله کلاش ویا

گزارش برنامه قله کلاش ویا مورخ 28/2/97

سرپرست برنامه : نسرین صابری

پشتیبان برنامه : هاله خورشیدی

اعضاءشرکت کننده:خانمها : مژگان علوی ومرضیه علوی .

آقایان : مهدی محمدی.میلاد عبداله ئیان .صادق عباسعلی پور.علی وهاب زاده.عرفان اسکندری.وحید کتابی.سلمان برزگری

قله کلاش ویا در البرز مرکزی و خط الراس کرچال به هفت خوان قرار دارد. ارتفاع قله 3850 متر از سطح دریا می باشد

مسیرهای صعود: جبهه جنوبی جاده چالوس، شهرستان آسارا روستای تکه سپه سالار

جبهه شمالی جاده چالوس، گچسر، جاده گچسر به طالقان روستای آزادبر

شرح برنامه

طبق قرار ساعت 4.30دقیقه  صبح از چهاره راه طالقانی روبروی دفتر باشگاه  بسمت جاده چالوس و گچسر حرکت  کردیم و بعد از گذشتن حدودا 500متر  از پمپ بنزین درنساء از سمت چپ وارد جاده گچسر به طالقان شدیم. بعد از گذشتن از روستای کهنه ده و غار یخ مراد در محوطه ای باز به ارتفاع 2500متر از ماشین پیاده شدیم وساعت 7:30 بعد از آماده شدن ومراسم معارفه  شروع به پیمایش مسیر  به سمت جنوب نمودیم. ساعت 8 جهت صرف صبحانه توقف داشتیم ومسیر را همچنان بسمت جنوب روی یال ادامه دادیم .هوا بر خلاف گزارش هواشناسی صاف وآفتابی و بسیار معتدل و لذت بخش بود و بخاطر بارندگیهای اخیر منطقه در ارتفاعات پایین بسیار سبز و با طروات و زیبا ودر ارتفاعات بالاتر پوشیده از برف نرم بود .

گروه در صفی منظم حرکت کرده  و هر یکساعت 10 دقیقه استراحت داشتیم

ساعت 12.30 به یال سنگی و صخره ای رسیدیم که قاعدتا باید زیر یال را تراورس می کردیم ولی چون منطقه پوشیده از برف بود و زیر یال از دو سمت دارای شیب تندی بود و تراورس کردن آن بسیار خطرناک بود تصمیم گرفتیم تا جاییکه امکان داره از روی یال سنگی عبور کنیم حدودا 1.5 ساعت روی یال را با دست به سنگ شدن گذراندیم تا جائیکه مسیر دیگر صعب العبور وخطرناک شد لذا ساعت 14 از ارتفاع 3500 متر تصمیم به بازگشت نمودیم وهمان مسیر را مجددا برگشتیم و بعد از عبور از یال سنگی در جایی مناسب مشغول صرف ناهار شدیم ومجددا.

مسیر فرود را در پیش گرفته و در نهایت ساعت 18.30 به ماشین رسیدیم

نکته: برای صعودهای زمستانه باید از گرده سنگی گذشت و نیاز به دست به سنگ می باشد ولی در فصل تابستان می توان گرده ها را تراورس کردلذا بهترین زمان برای صعود قله کلاش ویا اواخر خرداد ببعد میباشد .

طول مسیر پیمایش از جاده آسفالته تا قله 7750 متر

دسترسی به آب فقط اول جاده می باشدو .

ایرانسل و همراه اول در بعضی از نقاط  آنتن دهی دارند

با سپاس از آقایان عرفان اسکندری بجهت جلوداری وآقای علی وهاب زاده بجهت عقب داری و آقای میلاد عبداله ئیان بجهت عکاسی و بقیه دوستان که مرا در این برنامه یاری نمودند.