گزارش برنامه قله عباسعلی

نام سرپرست : اقای سعداله بیک زاده

شرکت کنندگان:

اعضا:

خانم ها : آرزو خورشیدی ،زهرا کمالی فر، شادی میرزایی علیپور، الهام کریمی، سیما  فرهنگ فلاح ،افسانه اکبرلو

آقایان : سعداله بیک زاده،محمد رضا محمدی،محمد احسان غفوری، ایمان کهزادی، سید مهدی موسوی، عبدالرضا روشن زاده

میهمانان:

خانمها: مرال خالقی- آزاده سیوشی- رویا نظری- مریم فرح زاد- الهام نیکخواه بهرامی -سمیه مهرابی -منیژه صنعتی -کیمیا احمد نژاد -مهسا درویشی -حاجیه تیموری -مهناز محمدی

آقایان : بهزاد  عبدالمالکی -محسن گرایی -ابوالفضل علی بابایی -داود علی بابایی -رادین مرسلی -سید احمد میران -فرزان اورنگی -داریوش ایرانی -حسین ایرانی -رضا پیله ور ابریشم -صادق عباسعلی پور -سعید  محمد بیگی -مهدی محمدی -حمید رضا استدلالی -مجید ایل

شرح وظایف :

زمان دار آقای ایل

عکاس ها آقایان عبدالمالکی و روشن زاده

مسیر دسترسی

تهران جاده فیروز کوه   منطقه سوادکوه-بعد از ورسک  سمت راست قبل از خطیر کوه خروجی ارژنک رودبار - روستای کمر پشت

شرح منطقه :

قله جنگلی عباسعلی با ارتفاع 2310 متر از قلل البرزشرقی بوده و در منطقه سوادکوه در روستای کمرپشت(ارتفاع 1550 متر ) واقع میباشد.این روستای زیبا ؛ خوش آب و هوا و ييلاقي داراي آب و هواي کوهستاني زمستانی سرد ميباشد. قله عباسعلی به خاطر وجود امام زاده ای به همین نام در بالای قله به این نام مشهور می باشد. دارای یک مسیر جنگلی بسیار زیبا(جنگل کمرپشت) است که از روستای کمرپشت شروع می شود و کاملا برای یک برنامه کوهنوردی یک روزه مناسب می باشد.این قله بین قلل سرخیل در شمال, دره خطیر کوه در شمال شرقی, قله خرو نرو در سمت شرق,قله نیزه وا در جنوب شرقی , قله قدمگاه در جنوب , قله اتابک در جنوب غربی و قله ارفع در سمت شمال واقع شده است. پوشش گیاهی آن شامل درختانی مانند راش, بلوط, ممرز, میوه های جنگلی مانند آلوچه ،ازگیل ،زرشک گیاهان داروئی مانند آویشن ,گل گاو زبان, پونه, گلپر و سبزی های وحشی میباشد .

شرایط آب و هوای منطقه در زمان صعود : دما بین 12 تا 18 درجه سانتی گراد ، رطوبت 25 درصد ، حداکثر سرعت باد 5 کیلومتر . صبح نیمه ابری . ظهر آفتابی و بعد از ظهر نیمه ابری وبارش خفیف و پراکنده

هزینه برنامه: برای اعضا  45هزار تومان و برای میهمانان  55هزار تومان

انتن دهی موبایل: در مسیر همراه اول آنتن و ایرانسل در بعضی نقاطبود و در قله همه اپراتور ها آنتن داشتند .

***

مقدمه

سفر تغییرات پایدار ایجاد می کند . تغییراتی آرام .. شخصیت شما را دگرکون می کند .

و شاید سفر پایانی باشد ، برای بسیاری از باورهایت ....

گزارش برنامه:

ساعت چهار و پانزده دقیقه یک صبح جمعه لطیف بهاری، از مقابل دفتر باشگاه آسمان البرز سفری را آغاز کردیم . تیم 39 نفره مان تکمیل و تکمیل تر می شد برخی تهران و سه نفر از همنوردان بتا وسیله شخصی در ابتدای جاده روستایی به ما ملحق شدند . تا رسیدن به پایه کار برخی در صندلی های خود غرق افکار دور دراز و برخی در خوابی عمیق بودند . و عده ای سرخوش از یک روز با طبیعت چشم انتظار مقصد .

به جاده روستا که رسیدیم دیگر تیم تکمیل شده بود و ساعت 9 از ماشین ها

ژیاده شدیم . به آرامی و بنابر سفارش سرپرست از مسیر روستا به سمت جنگل با استفاده از روت طراحی شده بی سر و صدا حرکت کردیم . در بین راه سرپرست توضیحاتی در خصوص روستا و عنوان آن بعنوان عروس سواد کوه و غار اسپهبد خورشید و ماجراها و قصه هایش برایمان گفت . داستان

پریزاد و چوپان و شکست همسر اسپهبد و .....

از ویژگی های روستای کمر پشت خانه های زیبای ییلاقی با سقف های شیروانی رنگی که در پهنه کوه و جنگل بود طبیعت چشم نوازی را رقم زده بود . سکون و آرامشی که در فضای روستا وجود داشت همراه با نوای ارکستر وار پرندگان شهر نشینان را در خلسه ای جادویی فرو می برد .

بعداز 45 دقیقه و طی دو شیب در فضایی مناسب با منظره ای بی بدیل بصرف صبحانه پرداختیم . آن گاه همه گی آماده صعود گشتیم . راه با پاکوبی مشخص در امتداد چمنزار ها ودرختان جنگلی چون ماری خوش خط و خال نمایان بود . این جنگل دلنواز با درختان تنومند و گاها با آرایشی از شکوفه ها جلوه گری می کرد. در بین راه به وقت و در صورت نیاز استراحت های کوتاهی داشتیم . اکثر مسیر در جهت شمال و شمای غربی حرکت کردیم . قله ارفع در ورایمان جلوه گری می کرد و خاطرات صعود دل انگیز سال گذشته را در اذهان همنوردان زنده ...

بعد از 7 الی 8 کیلومتر در پای یک چمنزار زیبا که تعدادی گوسفند سرا و چشمه ای کم آب داشت . قله و امامزاده عباسعلی رخ نمایی کرد . به آهستگی و با بهره بردن از گل های فصلی و وجدی کودکانه قدم در راه داشتیم . عکاس ها لحظه ها را شکار می کردند . و همنوردان فیگورهای خاص ...گویی این بهشت زیر پایمان را به پرواز وا می داشت . ساعت 13 به قله رسیدیم . در بالای قله لختی استراحت کردیم و با توجه به نبود آب . از مسیر صعود به سمت چمنزار پایین قله فرود آمدیم و برای ناهار 45 دقیقه فرصت داشتیم تا لقمه های لذیذ و رنگارنگ را ببلعیم . چه سفره با دل و جانی .... هر کس تبلیغ غذای خود را میکرد و از دست پخت دیگری تعریف . مجددا در مسیر فرود قدم گذاشتیم و تا کلبه ی وسط جنگل که برکه ای داشت یکسره فرود آمدیم . و عکاسی کردیم . در کنار کلبه چای نوشیدیم و بیشتر استراحت کردیم در بستری از مخمل سبز ، زیر آسمان نیمه ابری

بعد از 45 دقیقه به سمت پای کار به راه افتادیم . و سرانجام این رویای سبز در ساعت 17 و پانزده دقیقه در روستای کمر پشت به پایان پیمایش رسید . سوار مینی بوس ها شدیم . و خاطرات یک روز خوب را تا مدت ها مزه مزه کردیم . و در نهایت ساعت 11 شب جمعه 7 اردیبهشت در مقابل دفتر باشگاه این برنامه در صحت و شادابی و با درج مهر و محبتی افزون پایان یافت .

در خاتمه جا دارد . از تمام کسانی که در خلق خاطره ای خوش و بیاد ماندنی تلاشی داشتند تشکر کنم .از آقای سعدی بیک زاده ، بخاطر حلم وصبوری ، اخلاق خوب کوهنوردی و آرامشی که به گروه منتقل می کرد ....

از آقای موسوی جلودار تیم بدلیل شکیبایی فراوانی که در برخورد با افراد کم تجربه داشتند ...

از خانم نسرین صابری پشتیبان پرتلاش که اخبار برنامه را منعکس می کردند . و دوستان عزیزی که با عکاسی و حس خوب در این سفر به دامان طبیعت چمدانی از احساس را به ارمغان آوردند . و سرانجام همنوردان نیکو سرشتم .

پاینده و مانا باشید . و طبیعت را چون جان پاس بدارید .

جدول مختصات جغرافیایی

وضعیت جوی

آفتابی و نیمه ابری

قلل همجوار

خرو نرو نیزوا ارفع- اوریم خطیرکوه غار اسپهبد خورشید و....