گزارش برنامه قله جارو

شرح برنامه

گزارش صعود به قله جارو(باشگاه کوهنوردی آسمان البرز)

ارتفاع قله جارو : 2115متر

آقایان:صادقی/درستکار//شفیع زاده/ مرسلی/گرایی/اسدی/محمدی

روستای جارو:

جاده ماهدشت، اشتهارد به روستای جارو

روستای جارو از لحاظ موقیعات جغرافیایی در 21 کیلومتری شهر اشتهارد قرار دارد و برای دسترسی به آن از کرج مسافت 51.4 کیلومتری با مدت زمان تقریبی یک ساعت 15 دقیقه باید پیموده شود. روستای جارو در بخش پلنگ آباد را می توان به نوعی محل اتصال سه استان تهران، البرز و استان مرکزی دانست طوری که این روستا از شمال به استان البرز ، از جنوب به استان مرکزی از شرق به استان تهران و از غرب به اشتهارد منتهی می شود.

پوشش گیاهی :انواع درختان گردو ، بادام ، گیلاس ، آلبالو، داغداغان ، قازیاقی ، گل گاوزبان ، گیاه پنیرک ، آویشن ، پیاز کوهی ، کنگر ، پونه ، زالزالک،والک

طبق هماهنگی های انجام شده توسط سرپرست همنوردان ساعت 6 بامداد روز جمعه 24 فروردین 97 از کرج. حد فاصل  چهار راه طالقانی و میدان شهدا . روبروی دفتر باشگاه با کمی تاخیر به سمت روستای جارو حرکت کردیم.. از خروجی تا روستا 4.2 کیلومتر راه وجود دارد. بخاطر موقعیت روستای جارو انتظار باران در منطقه داشتیم وتوصیه سرپرست به وجود باد در ارتفاعات بود که همینطور هم بود. به همین دلیل تجهیزات نفرات با شرایط برنامه و توصیه های سرپرست متناسب بود.  در ابتدای روستا جهت تکمیل نفرات یکی از همنوردان که اهالی روستای اطراف بود را سوار و به سمت پای کار حرکت کردیم.

ساعت 7:35 دقیقه از مینی بوس پیاده شدیم و بعد از اندک زمانی جهت آمادگی تیم شروع به حرکت کردیم. ارتفاع محل شروع 1400 متر بود و در سمت چپ روستای جارو قرار داشت. پس از پیاده روی و قبل از شروع برنامه ابتدا طی درخواست همنوردان صبحانه در مسیر بسیار سرسبزی صرف شد که حدود 20 دقیقه طول کشید و پس از معرفی همنوردان به یکدیگربه حرکت خود ادامه دادیم

و  سپس از روی یالی که به سمت قله می رفت تیم حرکت خود را آغاز کرد، که سرقدمی تیم را آقای              بر عهده داشتند طبق نظر سرپرست مقرر شد سرکارخانم باقری در بازه زمانی یک ساعته جهت استراحت 10 دقیقه تیم یاداوری نمایند که با حرکت یکنواخت و توقفات اندک ساعت 12:35 دقیقه به قله رسیدیم و طی یک رسم قدیمی ورود به قله را به آقای گرایی بدلیل اولین حضور در کوه اختصاص دادند و  نفرات تیم به سلامت کامل مراسم قله را اجرا کردند.

بعد از عکس های یادگاری و صرف کمی تنقلات به سمت روستا سرازیر شدیم. در مسیر برگشت و نزدیک به روستا با صدای آهنگ شاد که نشان از یک مراسم در روستا بود ، به مسیر که ادامه دادیم ساعت 14:10 دقیقه توقف 20 دقیقه ای برای صرف ناهار داشتیم که نم نم باران بهاری، هوای دلپذیری را برایمان مهیا کرد

تیم با حفظ انسجام و یکپارچگی وبا نظم مثال زدنی به محل مقرر رسید. تمام نفرات این موفقیت را به یکدیگر تبریک گفته و پس از نرمش که  انتهای برنامه  بود سوار بر اتوبوس به سمت کرج حرکت کردیم.

. از تمام تلاش های به عمل آمده برای اجرای این برنامه خوب و همینطور همکاری تک تک نفرات شرکت کننده که در تحقق این مهم تاثیر به سزایی داشت قدردانی می شود.